Podmínky pedagogické činnosti doktorandů upravuje Norma pro doktorské studium (zejména Příloha 2) a dále výnosy rektora a příslušného děkana (viz sekce dokumenty).
Zpravidla je součástí přípravy k získání doktorského titulu, pro studenty v 1. - 4. ročníku pravidelné získávání pedagogických kompetencí souvisejících s tvorbou dizertační práce dle ISP. Zapojení do výuky či jiné pedagogické činnosti vychází z dobrovolné aktivity studenta a jeho forma a rozsah jsou dohodnuty s vedoucím ústavu VŠCHT Praha, popřípadě s vedoucím školícího pracoviště, a se školitelem. Specifikace případého zapojení do pedagogické činnosti je možnou součástí ISP. Případné zapojení do pedagogické činnosti nesmí být na úkor hlavního vědeckého projektu studenta.
Maximální limit pedagogických aktivit tvořících obvyklou součást přípravy doktoranda k získání doktorského titulu je 5 bodů za akademický rok. Do výše takto stanoveného limitu není pedagogická aktivita odměňována nad limit garantovaného doktorského příjmu. Pedagogická aktivita nad tento limit musí být odsouhlasená školitelem.
Přehled navrhovaných pedagogických aktivit a jejich bodové ohodnocení
(1 bod odpovídá přibližně 10 hodinám za rok v přepočtu dle užívané metodiky pro výpočet pedagogické zátěže na VŠCHT Praha)
Jednotka aktivity: | Bodová hodnota za jednotku aktivity |
Odborná práce | 1 bod |
Laboratorní projekt | 1 bod |
Laboratoř z oboru | 1 bod |
Konzultace a vedení bakalářských prací |
1 bod |
Konzultace diplomových prací |
1.5 bodu |
Výuka základních jednosemestrálních laboratorních cvičení/kurzů | 2.5 bodu |
Výuka seminářů/cvičení | 2.5 bodu |